Informacije su svuda oko nas, i prosto se kreću neverovatnom brzinom. U poređenju sa prethodnim decenijama, čak i vekovima, današnji tokovi plasiranja, širenja i reagovanja na najnovije vesti, vrlo su brzi i ne poznaju vremenske razlike niti granice između zemalja. Zahvaljujući tome što ljudi imaju veliki broj načina da saznaju vesti dana, put obaveštenosti je znatno kraći nego ranije.

Vesti online formata predstavljaju jednu od naizraženijih inovacija u domenu medija, komunikacija, marketinga i ukupnih odnosa s javnošću. Zbog toga što se mogu pronaći brzo i lako, a isto tako i preneti drugima, sačuvati za kasnije pregledanje i ne stvaraju nikakve barijere niti ograničenja, najnovije vesti na internetu su najsavremeniji način saznavanja bitnih činjenica, događaja i relevantnih podataka.

Tradicionalni načini informisanja ljudi – za vesti koje su se sa nestrpljenjem iščekivale

Vekovima unazad poznato je da je štampa bitan izvor informacija, pa i svih vesti. Pre oko 3 veka nastale su dnevne i nedeljne novine, najsličnije današnjim varijantama, samo u crno-belom formatu. To je jedan od primarnih, tradicionalnih i danas manje zastupljenih načina plasiranja vesti dana, iako postoji određeni procenat stanovništva kojima je pravo vreme za pauzu i relaksaciju onda kada se kupe omiljene novine.

Pored novinskih natpisa, tradicionalniji način plasiranja vesti, jesu i radio stanice. One se danas slušaju uglavnom tokom vožnje u automobilima, kao i na javnim mestima, dok su manje zastupljene kao izvor informacija i najnovije vesti. Kako se emisije na radio stanicama iščekuju po osnovu programske šeme, novine se kupuju kada je dostupan primerak na kioscima, jasno je da danas postoji televizijski program, i posebno vesti online formata kao unapređeniji i jednostavniji način praćenja svih novosti.

Moderni načini informisanja ljudi – elektronski mediji i vesti online platforme

Dok su se nekada infomracije iščekivale sa nestrpljenjem i neumorno tražile, danas sve vesti pronalaze najkraći put do posetilaca i korisnika elektronskih medija. Televizija predstavlja medije koje su nešto između tradicionalnog i modernog načina informisanja, ali zahvaljujući tome što pripadaju elektronskim medijima, opravdano se može reći da pruža inovativno i savremeno objavljivanje svih vesti. Svakako da kada se uporede televizijski i format vesti online platforme, internet omogućava veći stepen prilagođavanja sadržaja korisnicima, univerzalniji je, lako dostupan i uz otvoren „wifi“ signal potpuno besplatan.

Informisanje putem vesti dana postavljenih na internet dostupno je u svako doba dana i noći, bez vremenskih i geografskih granica, razlika između generacija i slično. Televizijski program ipak podrazumeva šemu koja je unapred definisana, emisije su raspoređene u definisanoj satnici, za razliku od online medija – portala i društvenih mreža na kojima nema čekanja, več se vesti objavljuju odmah nakon što se dogode. Takođe, prednost vesti online mreže je i ta što omogućavaju dvosmernu komunikaciju, čuvanje radi kasnijeg pregledanja, prosleđivanje prijateljima i javnog „deljenja“ na svojim internet stranicama.

U pogledu kanala plasiranja informacija danas su dostupne raznovrsne opcije za saznavanje najnovije vesti – tradicionalne i moderne. Elektronski mediji koji su najpopularniji obuhvataju vesti online formata, odnosno radi se o portalima, sajtovima i stranicama popularnih društvenih mreža, čija inovativnost je na najvišem stepenu razvoja u poređenju sa svim drugim načinima dolaska do ključnih informacija od značaja za sve sfere javnosti.